تأثيرات الگوريتم موش كور

جديدترين خبر هاي بازي

تأثيرات الگوريتم موش كور

درباره‌ي تأثيرات الگوريتم موش كور در صنعت سئو محلي نظريات ديگري نيز مطرح گرديده است. يكي از اين نظريه‌ها شامل افزايش حساسيت نزديكي جستجوگر (search proximity) مي‌شود. نزديكي جستجوگر به معني فاصله‌ي موقعيت فيزيكي يك جستجوگر انسان با كسب و كاري است كه در نتايج بسته‌ي محلي نشان داده مي‌شود.

به علاوه، فرضيه‌هايي مبتني بر عملكرد بهتر ومستقل فيلتر محلي گوگل در كسب و كارهايي كه رتبه‌ي بالايي دارند نسبت به فيلتر ارگانيك موش كور حكايت دارد. در طي ساليان زيادي ميزان هم پوشاني بسته‌ي گوگل محلي و نتايج الگوريتم ارگانيك موضوع مناظره‌هاي هميشگي بوده است. در حال حاضر اعتقاد بر اين است كه قدرت ارگانيك كسب و كار به شدت بر رتبه بندي بسته‌هاي محلي تأثيرگذار است.به همين جهت مشاهده‌ي برخي از كسب و كارهاي خوب در بسته‌ي محلي عليرغم رتبه بندي پايين ارگانيك، نكته‌ي جالبي است، اما مجدداً موضوعي تلقي مي‌شود كه مربوط به الگوريتم موش كور است.

تحت تأثير قرار گرفتن توسط الگوريتم موش كور

بررسي ليست “Google My Business” به شناخت آسيب احتمالي ناشي از الگوريتم موش كور كمك فراواني خواهد كرد. بايستي به رتبه‌ي خود در ليست قبل از به بازار روانه شدن الگوريتم موش كور كه يكم سپتامبر ۲۰۱۶ نگاهي بيندازيد. اگر در آن تاريخ رتبه‌ي بالايي داشته ايد ولي بعد از آن با نزول رتبه مواجه شده ايد احتمالاً تحت تأثير الگوريتم موش كور قرار گرفته ايد.

اگر كسب و كارتان يك دسته را با يك كسب و كار ديگر در يك ساختمان به اشتراك بگذارد (حتي اگر شما يك شماره‌ي مجزا و يا يك عنصر ديگر را دارا باشيد) براي كلمه‌ي كليدي معمول خود جستجو كنيد. سپس روي نقشه اي كه در كنار جستجوگر محلي قرار دارد زوم كرده تا متوجه شويد كه ليست شما مجدداً ظاهر مي‌شود يا خير. اگر پاسخ تمامي اين موارد “بله” است، بايد گفت احتمال تحت تأثير الگوريتم موش كور قرار گرفتن بسيار زياد است.

نحوه‌ي جبران خسارت الگوريتم موش كور

بايد گفت متأسفانه چنانچه گوگل ليست شما را به دليل وابستگي يا موقعيت مكاني فيلتر كند، هيچ راه حل آساني براي بازيابي رؤيت پذيري قبلي‌تان وجود ندارد. به نظر نمي‌رسد اضافه كردن يك شماره‌ي واحد واقعي و يا غير واقعي تأثير خاصي در فيلتر داشته باشد، ولي بايستي موارد زير را در نظر داشته باشيد:

  1. يه ياد داشته باشيد گوگل همواره مرتبط ترين نتايج را به كاربر نمايش مي‌دهد.بهبود كلي سئو محلي (شامل اعتبار دامنه، لينك‌ها، محتوا و تعداد بازديدهاي طبيعي گوگل) به شما كمك مي‌كند تا گوگل را “متقاعد كنيد” كه اگر قرار است يك كسب و كار در دسته‌ي شما نمايش داده شود آن بايد كسب و كار شما باشد.
  2. به دليل اينكه يكي از محرك‌هاي الگوريتم موش كور حضور كسب و كارهاي چند منظوره در دسته بندي همسان و يا موقعيت مكاني يكسان است، ممكن است بخواهيد تجربه اي از تغيير ليست Google My Business خود داشته باشيد. به طور مثال چنانچه دسته بندي فعلي شما “وكلاي حرفه اي عمومي” باشد و به دليل حضور يك رقيب قوي‌تر در موقعيت جغرافيايي‌تان گوگل نام شما را فيلتر كند مي‌توانيد دسته بندي را به چيزي تغيير دهيد كه مطمئن باشيد در موقعيت مكاني شما كسي از آن استفاده نمي‌كند، مثلاً وكالت قانونمند. توجه داشته باشيد تغيير دسته بندي به خودي خود مي‌تواند موجب نوسانات بسيار شديد در رتبه بندي و ترافيك وب‌سايت گردد و تنها مي‌بايست با درك كاملي از تأثيرات منفي بالقوه‌ي آن انجام پذيرد. اگرچه اگر ترافيك شما قبل از آن به دليل فيلترينگ به صفر رسيده باشد اين آزمايش مي‌تواند مفيد عمل كند.
  3. به دليل اينكه الگوريتم موش كور مرحله اي را براي فيلتر كردن ليست‌ها بر اساس وابستگي مشترك تعيين كرده است، اين مسئله موجب ايجاد ليست‌هايي براي شيوه‌هاي پزشكي و قانوني، آژانس‌هاي املاك و مدل‌هاي تجاري مشابه مي‌شود. اگر گوگل تنها يك ليست در موقعيت شما نمايش دهد و فهرست اصلي را به نفع فهرست يكي از شركا در عمل شما فيلتر مي‌كند، اين موضوع مي‌تواند يك سناريوي نابرابر در محل كار شما ايجاد و در نهايت منجر به گيجي مصرف كننده شود.

حقايقي ديگر در مورد الگوريتم موش كور

نام اين الگوريتم از سناريويي كه توسط “فيل رازوك” (Phil Rozvek) مطرح شد گرفته شده است: سناريويي بيان كننده‌ي اين موضوع كه ليست‌هاي كسب و كارهاي محلي با اينكه واقعاً وجود دارند ولي غالباً نشان داده نمي‌شوند. در اين مورد اصطلاح “play possum” به كار گرفته شد كه در زبان فارسي به موقعيتي گفته مي‌شود كه فرد تظاهر به خواب يا بيهوشي كند.

مطالعات كمي در مورد تأثيرات الگوريتم موش كور بر نتايج جستجو انجام گرفته است و لازم است بررسي‌هاي بيشتري در اين مورد صورت بگيرد.

منبع مقاله

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.